emmamalinmaria.blogg.se

En mamma en fru och massa annat...

Ledsen

Publicerad 2016-04-02 19:17:11 i Allmänt,

Ikväll har tårarna fullkomligt sprutat ur mig. 
Agnes fortfarande sjuk. Hög feber och inatt kräkte hon gammalt blog. Såg ut som kaffesump blandat med vatten. 
Detta var vid 03:30. Tror ni jag kunde somna om då?!! Nä då börjar man googla och ha sig o kommer på dessa hemska sidor. 
Hon somnade om snabbt efter men jag fick försöka övertala mig om att det inte var ngn fara. Då hade hon säkert inte somnat om sådär direkt igen. 
09:15 var vi inne på akuten i Hbg. 
Aldrig varit där förr men det kändes bra faktiskt. Närmare om inget annat. 

Där fick hon vätskeersättning eftersom kisset visade att hon var uttorkad trots att hon druckit riktigt riktigt bra. 
Hon fick isglass också och den gick ner hyfsat bra den med. 
Sen kom läkaren o klämde o frågade. Inga reaktioner från Agnes när han klämde på henne vilket är bra. 
De kunde inte förklara varför hon hade kräkt så mer än att det inte är farligt. 
Hade det varit farligt hade hon haft jätteont i magen o inte kunnat gå elr äta elr dricka ngt. Så det kändes lugnande. 
3.5h senare åkte vi hem. Det var en glad tjej som skrattade och sjöng på vägen till bilden. Då var jag skitglad! 
Sen somnade hon i bilen på vägen hem och booooom sen kom febern. 
Hon har inte ätit ngt alls idag. Men vätska har vi fått i henne. Och lite vattenmelon ville hon ha. 

Redan vid 18 låg jag på madrassen nedanför hennes säng. Hon somnade fort. Utan sådana otäcka feberryck som väcker henne. 

Hoppas på en god natt. Det behöver vi alla. 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela