emmamalinmaria.blogg.se

En mamma en fru och massa annat...

Mysiga lördag!

Publicerad 2016-05-14 21:39:30 i Allmänt,

Vilken bra dag vi haft! 
Då menar jag inte att jag inte har behövt skälla för det har jag. Alla dagar måste jag skälla o säga till. Trist men antar att det är så en dag ser ut som mamma när man har barn som närmar sig 3år och en som är 5år. De ska båda testa och sätta gränser och de vet verkligen om att de är egna individer o har eget tycke och väldigt viljestarka! 

Håkan tog med båda barnen på Axels fotboll i förmiddags. Jag hade en timme för mig själv. Vad tror ni jag gjorde?
Kokte en ny kanna kaffe o slängde mig på soffan? Eller börja städa o rensa?

Jo jag började städa o rensa. 
Helt plötsligt stod jag i garderoben o börja rensa ut. Jag stängde av hjärnans tänkfunktion och slängde det jag kände för precis då. Inget sånt "men den e ju så skön" eller "den kan jag ha i höst igen" nä jag var iskall och slängde vad jag kände för. Vissa tröjor var för fasiken äldre än mitt äktenskap ;)

Kändes skönt o Gud vad luftigt där var. 
Dagen har sedan fortsatt lite i städandets tecken. Dammsugat båda våningarna samt tagit toaletterna o tvättat en maskin tvätt. 
Jag o barnen bakade en sockerkaka på em o bjöd hit barnens farmor. Vi fikade i trädgården innan vi tog en impulsare till Plantagen. Blev lite till baksidan och en färgglad blomma som jag tänkte ge min farmor imorgon. Hon har tyvärr flyttat till äldreboende för hon helt enkelt inte reder att bo ensam längre. Hon vantrivs. Det är förståligt efter att lämnat huset man köpte med sin livs kärlek för 53 år sedan. Där ens barn växt upp. Det huset är hela farmors liv ❤️. Vi får helt enkelt ge det lite tid och hoppas hon ska hitta trivsel glädjen snart. 


Efter maten mös vi i soffan till lite godis. Agnes e inte superglad för godis men Axel är. Men efter några minuter o bitar godis sa han. "Jag vill inte äta så mkt godis nu när jag börjat spela fotboll. Jag vill nog hellre ha gurka istället" 
Eeeeh okej.  Visst jag skär lite gurka till dig. 

Sen hade vi viskleken. Skitkul. Som vi skratta åt Agnes. Hon skulle viska ett ord till Axel men när hon viskat samma ord två gånger sa vi att hon måste hitta på ett nytt ord. Hon stannade upp. Tänkte till. Sedan tog hon tag om Axels huvud o "viskade" "ögonbajs" 
Hahaha vart fick hon det ifrån? 
Visserligen säger vi det till det gojset man kan ha i ögonen på morgonen. 
Älskar när vi alla skrattar tillsammans och leker o har kul. 


Älskade ungar!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela